Regulament

REGULAMENT DE DESFĂȘURARE A CAMPANIEI "DESTINAȚIA ANULUI 2026 ÎN ROMÂNIA"

Art. 1. Definiții

Organizatori” inseamna: Asociatia Institutul pentru Orase Vizionare, infiintata si functionand conform legilor din Romania, cu sediul social in Voluntari, Str. Erou Mircea Marinescu nr. 5, Camera 1, Judetul Ilfov, inregistrata in Registrul National sub nr 70/A/2022, avand cod de identificare fiscala (CIF) 45694727, reprezentata la semnarea acestui Contract prin Constantin Felix Tataru in calitate de Presedinte, denumita in continuare IOV si DESTINATIA ANULUI S.R.L. CIF 50915468, J2024042888002 din București, Str. Leonida 19 Sectorul 2, reprezentata legal prin Mihai-Constantin Barsan – Administrator, denumită în continuare DESTINATIA ANULUI.

Concurs” sau „Campanie” inseamna competitia organizata in vederea descoperirii si promovarii unor destinatii turistice din Romania in cadrul site-ului www.DestinatiaAnului.ro si a paginilor social media asociate, prin emisiuni TV, radio, știri, campanii publicitare și alte mijloace multimedia. Organizatorii isi rezerva dreptul de a modifica programul de desfasurare a Campaniei, la libera lor alegere.

Participant” inseamna o Destinație turistică din România sau Republica Moldova.

"Destinatia", "Destinatia turistica" sau “atractia turistica” se refera la urmatoarele categorii: localitati (municipii, orase, comune, sate), regiuni cu o intindere mai mica de 3,000 km2, atractii turistice (de exemplu, fara a se limita la: parcuri tematice, castele, muzee, complexuri hoteliere, sportive si de agreement, restaurante etc). Destinația poate fi reprezentată de o persoana juridica ce are intre obiective promovarea destinatiei respective (OMD - Organizaţii de Management al Destinaţiei, ADI - Asociaţii de Dezvoltare Intercomunitară, Fundații Comunitară, alte Asociații sau Fundații, Organizații patronale, Primării sau Consilii Județene sau Societăți private).

Categorieîn cadrul Concursului Destinația Anului reprezintă o secțiune tematică în care sunt grupate destinații turistice cu caracteristici similare, pentru a fi evaluate și comparate între ele după criterii comune.

Publicul votant” înseamnă persoana înscrisa in Campanie, respectiv persoana care se inscrie in campanie in scopul de a vota una dintre destinatiile sau atractiile participante si are o adresa de e-mail valida.

Juriu” înseamnă persoane invitate de către Organizatori sa faca parte din Juriul Destinatia Anului 2026. Acesta va consta in specialiști, manageri, jurnaliști și lideri de opinie, arhitecți și urbaniști, selectați de organizator până la data de 31 Ianuarie 2026.

Prezidiul juriului” este compus din Organizatori, Președintele Juriului, desemnat de organizator până la data de 31 Ianuarie 2026 și reprezentanți ai Destinațiilor-inspirație (destinațiile câștigătoare ale unei categorii din ultimele 3 ediții ale competiției).

Parteneri strategici” înseamnă organizații care sprijină proiectul Destinația Anului si susțin desfășurarea sa in condiții optime, selectate de către organizator ca fiind de nivel “strategic”. Printre aceștia se numără: Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului (MEDAT), Alianța pentru Turism (APT), Uniunea Consiliilor Județene din Romania (UCJR), FIHR, RBL/Antreprenorești.

Regulament” inseamna toate si oricare dintre regulile Campaniei, in vigoare, in orice moment, pe parcursul desfasurarii acestuia.
Organizatorul poate sa procedeze oricand la modificarea prezentului Regulament si, implicit, la micsoarea sau prelungirea Perioadei Campaniei.

Art. 2. Publicarea Regulamentului

Acest regulament oficial este intocmit de Organizatori si va fi adus la cunostinta publicului, conform legislatiei aplicabile din Romania, fiind disponibil, gratuit pe site-ul www.DestinatiaAnului.ro.

Organizatorii isi rezerva dreptul de a modifica modul de derulare a Concursului, dreptul de a intrerupe oricand desfasurarea Campaniei, precum si dreptul de a modifica si/sau de a schimba si/sau de a completa prezentul Regulament oficial, fara ca participantii sa aiba dreptul la despagubiri. Cu exceptia cazurilor in care in Regulament se prevede altfel, toate si oricare dintre modificarile Regulamentului vor intra in vigoare la publicarea pe site-ul www.DestinatiaAnului.ro.

Art. 3. Durata Campaniei

Campania se desfasoara in perioada 20 octombrie 2025 – 30 mai 2026

Art. 4. Teritoriul de desfășurare a Campaniei

Campania este organizata si se desfasoara pe intreg teritoriul Romaniei. Pot participa si destinatii din alte tari, daca isi asuma o identitate romaneasca.

Art. 5. Descrierea Campaniei și mecanism de desfășurare

Participantii si Publicul Votant trebuie să citească Regulamentul de Campanie, in situatia in care opteaza pentru incriere la Campanie. Participantii pot sa se inscrie online, prin accesarea site-ului www.DestinatiaAnului.ro si prin completarea formularului de participare in vederea alegerii „Destinatiei anului 2026 in Romania”, sau pot pot fi nominalizați conform mecanismului de mai jos. Participanții si Publicul Votant, in scopul identificarii lor corecte si inscrierii valabile, vor comunica Organizatorului prin formularul de participare datele lor de identificare (respectiv numele lor complet si adresa de e-mail). Toate datele cu caracter personal comunicate Organizatorului, in conformitate cu prezentul Regulament, vor fi tratate cu deplina confidențialitate.

MECANISM
Campania se va desfasura in 4 etape, dupa cum urmeaza:

 

I. ETAPA Nominalizari si Inscrieri (20 octombrie 2025 – 27 ianuarie 2026)

Nominalizarile pot fi facute de catre:

  • Public - prin completarea formularului specific de pe www.destinatiaanului.ro Publicul votant va putea nominaliza cate o destinație in fiecare categorie principala din cadrul Competiției Destinația Anului 2026.
  • Membri Juriului Destinația Anului 2026 prin completarea sondajului trimis pe e-mail. Membri Juriului Destinația Anului 2026 vor putea nominaliza cate o destinație in fiecare dintre categoriile Competiției Destinația Anului 2026.
  • Prezidiul Juriului Destinația Anului 2026. Fiecare membru va putea nominaliza câte o destinație în fiecare din dintre categoriile Competiției Destinația Anului 2026. Procesul de nominalizare se considera valid atunci cand propunerile au fost trimise către echipa Destinația Anului via e-mail.
  • Organizatorii și Partenerii Strategici ai Destinatia Anului 2026 vor putea nominaliza via e-mail:
  • Organizatorii: cel mult 5 destinații în fiecare categorie
  • MEDAT, APT: cel mult 3 destinații în fiecare categorie
  • FIHR, Travelminit: cel mult 10 destinații în categoria "Hotelul Anului"
  • UNCJR: fiecare Consiliu Județean membru UNCJR poate nominaliza in competitie cel mult 3 destinații pentru fiecare județ. Cele 3 destinatii pot fi în orice categorie.
  • RBL/Antreprenorești poate nominaliza cel mult 5 destinații în categoria "Sate de Poveste".

Nu pot fi nominalizate "Destinații-inspirație", dintre cele care au câștigat o categorie Destinația Anului în ultimele 3 ediții.

Inscrierile (sau auto-nominalizările) pot fi facute de catre reprezentanți ai Destinațiilor prin completarea formularului specific de pe www.DestinatiaAnului.ro și plata unei taxe de înscriere. Auto-nominalizările nu sunt permise în categoria "Hotelul Anului".
• Formularul va include numele destinatiei, categoria la care participa, numele, numarul de telefon si emailul persoanei care a facut inscrierea si detalii aditionale, incluzând, fara a se limita la: fotografii ale Destinatiei, descrierea principalelor atractii și motivele pentru care Destinația merită să câștige categoria în care este înscrisă.
• In cazul in care exista mai multe Organizatii Locale care doresc sa reprezinte o DESTINATIE, acestea vor fi puse in contact pentru a decide un singur Participant. Daca nu se ia o decizie in plan local, Organizatorul va selecta o Organizatie Locala reprezentanta, avand prioritate OMD-urile si apoi autoritatile publice locale.

 

CATEGORII ÎN COMPETIȚIA DESTINAȚIA ANULUI

Fiecare Destinație poate fi nominalizată sau se poate înscrie intr-o singură categorie principala dintre categoriile de mai jos.

    1. Categorii principale: Categorii de regiuni și localități
  • Orașe care inspiră – Orașe mari, cu notorietate mare la nivel național, care investesc în dezvoltare și promovare turistică. Sunt eligibile municipii.
  • Stațiuni Balneare și Turistice – Sunt eligibile stațiuni de interes local sau național, care sunt deschise pe intreaga durata a anului.
  • Tărâmuri fermecate - Zone geografice sau localități cu un bogat tezaur de natură, istorie și tradiție. Sunt eligibile localități sau regiuni întinse pe o suprafață de maximum 3000km2 (cca. jumătate dintr-un județ).
  • Sate de poveste – localități mici cu profil turistic, care promovează zona prin experiențe autentic rurale. Sunt eligibile doar sate/comune.
    1. Categorii principale: Categorii de atracții turistice
  • Joacă și Adrenalină – Categorie dedicată atracțiilor turistice care oferă experiențe recreative și sportive, destinate copiilor, familiilor și vizitatorilor în căutare de activități dinamice și interactive.
  • Sanctuare ale Istoriei – Categorie care include obiective de patrimoniu istoric și spiritual, reprezentative pentru identitatea culturală a României, ce pun în valoare arhitectura, tradițiile și moștenirea trecutului.
  • Tărâmul Cunoașterii - Categorie care reunește instituții și obiective turistice cu rol educativ, ce promovează cunoașterea, știința, arta și cultura prin colecții, expoziții și programe interactive pentru public.
  1. Categorii speciale
  • Cea mai bună Promovare. În această categorie sunt eligibile destinații din toate categoriile Concursului Destinația Anului, care au desfășurat acțiuni de promovare remarcabile. Participarea se face prin prezentarea unui material video (clip YouTube) cu durata de maximum 3 minute, în care sunt evidențiate inițiativele de promovare realizate (ex. festivaluri, campanii video, proiecte și evenimente speciale).
  • Hotelul Anului. Sunt eligibile hoteluri de orice mărime, recomandate prin calitate și servicii de excepție de către FIHR și Travelminit.

Organizatorul isi rezerva dreptul de a reincadra un participant in alta categorie decat cea in care a fost nominalizat, dupa verificarea criteriilor de eligibilitate.

II. ETAPA CALIFICARE: DESTINAȚII CALIFICATE ÎN COMPETIȚIA DESTINAȚIA ANULUI 2026 (28 ianuarie - 24 februarie 2026)

Se vor considera CALIFICATE in competitia Destinatia Anului 2026, fără plata unei taxe de înscriere, destinatiile care indeplinesc cel putin unul dintre criteriile de mai jos:

  • Se afla in top 20% (dar nu mai mult de 20) Destinații nominalizate de Public în fiecare categorie.
  • Au fost nominalizate de cel putin 3 Jurati din Juriul Destinația Anului 2026.
  • Au fost nominzalizate de catre Prezidiul Juriului, Organizatori sau de catre unul dintre Partenerii Strategici ai Destinatia Anului 2026.

De asemenea, se vor considera CALIFICATE in competitia Destinatia Anului 2026, destinațiile care s-au înscris prin formularul special de pe site-ul www.DestinațiaAnului.ro, au plătit taxa de înscriere, iar Organizatorii au verificat completarea în întregime a formularului și existența unui Reprezentant persoana juridica ce are intre obiective promovarea destinatiei respective (OMD - Organizaţii de Management al Destinaţiei, ADI - Asociaţii de Dezvoltare Intercomunitară, Fundații Comunitară, alte Asociații sau Fundații, Organizații patronale, Primării sau Consilii Județene sau Societăți private).

III. ETAPA SELECȚIE FINALISTE (25 februarie 2026 – 7 aprilie 2026)

Destinatiile calificate vor fi evaluate pe baza unui set de criterii obiective si măsurabile, fiecare destinatie primind un punctaj pentru fiecare criteriu. Pe baza punctajului primit de destinatii, se va genera un clasament pentru fiecare categorie.

Existența unui Reprezentant persoana juridica ce are intre obiective promovarea destinatiei respective (OMD - Organizaţii de Management al Destinaţiei, ADI - Asociaţii de Dezvoltare Intercomunitară, Fundații Comunitară, alte Asociații sau Fundații, Organizații patronale, Primării sau Consilii Județene sau Societăți private) reprezintă un criteriu eliminatoriu.

Criterii


 

Criterii calificări

Orase care inspira

Taramuri fermecate

Sate de poveste

Stațiuni

Atracții turistice

Punctaj

Număr de înnoptări si trend total înnoptări în Destinație: cifra cu care a crescut sau scăzut numărul de înnoptări în UAT-urile respective în cel mai recent an disponibil față de precedentele 12 luni. Sursa INS.

Da

Da

Da

Da*

Nu

1-10

Calitatea site-ului oficial de prezentare: Se consideră media a 3 notări succesive realizate de ChatGpt cea mai recentă versiune la data de 25 februarie 2026, folosind prompt-ul "Evaluează de la 1 la 10 website-ul destinației turistice ___, folosind criteriile: Conținut, Funcționalitate, Ușurință de folosire și având ca etalon site-ul visitnorway.com".

Da

Da

Da

Da

Da

1-10

Intensitatea prezenței social media: Număr de reacții adunat de ultimele 25 postări de pe pagini oficiale facebook, instagram, tik-tok ale Destinației. Se vor verifica postarile raportat la data de 23 februarie 2026 , dar nu mai vechi de 1 iulie 2025.
• Pentru Orase, numărul de reacții se raportează la populația totală
• Pentru Tărâmuri, Sate și Stațiuni, numărul de reacții este considerat în absolut.

Da

Da

Da

Da

Nu

1-10

Calitatea cazărilor din Destinație. Se consideră rating-ul mediu al cazărilor din localitatea respectivă, oferit de turiștii cazați prin Travelminit.ro din ultimii 3 ani.

Da

Nu

Nu

Da

Nu

1-10

Calitatea experienței oferite. Se consideră ratingul mediu al atracției (Google + Tripadvisor)

Nu

Nu

Nu

Nu

Da

1-10

Intensitatea prezenței online = numărul de mențiuni despre destinație contorizate de Google în anul 2025.

Nu

Nu

Nu

Nu

Da

1-10

Intensitatea colaborării public-privat. Se consideră o scală:
5 = inițiatori: sunt membri fondatori ai unui parteneriat public-privat pentru dezvoltarea unei destinații (gen OMD, asociatie etc.)
4 = reprezentanți implicați direct: sunt membri unui parteneriat public-privat
3 = reprezentanți implicați indirect: sunt membri ai unei asociații care este parte dintr-un parteneriat public-privat
2 = reprezentanți implicați în parteneriate de tip asociativ public-public sau privat-privat, dar nu public-privat

1 = reprezentați ne-implicați în parteneriate de tip asociativ

Da

Da

Da

Da

Da

1-5



Punctajul pentru fiecare criteriu se calculează astfel:
• Destinațiile din fiecare categorie se ordonează crescător în funcție de scorul indicatorului din criteriul respectiv. Dacă diferența de scor între două sau mai multe destinații este mai mică de 1%, scorul se consideră egal.
• Destinația cu scorul cel mai mare primește punctajul maxim pe acel indicator (5 sau 10 puncte).
• Destinația cu scorul cel mai mic primește un punct.
• Destinațiile aflate între acestea primesc un scor proporțional cu locul pe care se află. Este posibil ca două sau mai multe destinații să primească același punctaj pentru un criteriu.
• Excepție de la această regulă este criteriul colaborării public privat, pentru care punctajul 1-5 se calculează direct pe scala indicată în tabelul de mai sus.
Punctajul final se calculează prin adunarea punctajelor pentru toate criteriile.

 

Top 10 destinatii din fiecare categorie sunt selectate ca finaliste. În cazul în care două sau mai multe destinații se află pe ultimul loc, toate vor fi incluse în finală.
 

Pe lângă acestea, Oficiul Național al Turismului Republica Moldova derulează propriul proces de preselecție în urma căruia nominalizează câte o destinație finalistă pentru fiecare categorie. Acestea se adaugă finalistelor selectate prin mecanismul descris.
 

Pentru categoria "Cea mai bună promovare", selectarea finaliștilor se desfășoară prin decizia Comitetului de Preselecție format din Președintele Juriului și câte un reprezentant al celor doi organizatori.

Pentru categoria "Hotelul Anului", selectarea finaliștilor se desfășoară prin decizia Comitetului de Preselecție format din Președintele Juriului, câte un reprezentant al celor doi Organizatori și ai celor doi parteneri strategici FIHR și Travelminit.

 


IV. ETAPA FINALĂ (7 – 25 aprilie 2026)

In prealabil echipa organizatorica in colaborare cu reprezentanții destinațiilor finaliste va crea o pagina de evaluare pentru fiecare destinație finalista, pe pagina www.destinatiaanului.ro. Aceste pagini de promovare vor deveni publice in data de 7 aprilie 2026, si vor sta la baza voturilor primite de finaliști din partea Publicului si a Juriului.

IV A: Punctaj acordat de Publicul Votant pe www.DestinatiaAnului.ro (pondere 34%)
• Destinațiile Finaliste primesc Puncte Public in funcție de poziția ocupata in topul voturilor înregistrate pe site-ul www.DestinatiaAnului.ro. Ultimul loc primește 1 punct, penultimul 2 puncte etc. pana la primul loc.
• Publicul votează separat pentru fiecare categorie pe baza întrebării: "Luând în calcul tot ce știți sau ați auzit despre aceste destinații, care dintre ele s-a dezvoltat cel mai mult in ultimul an, meritând cel mai mult titlul „Destinația Anului 2026” la categoria ___?" Fiecare utilizator va vota o singură destinație, topul se face prin cumularea alegerilor utilizatorilor platformei. • Pentru categoria "Orașe care inspiră", votul publicului este ponderat cu populația orașelor.


IV B: Punctaj acordat de Cercetarea Destinatia Anului 2026 (pondere 33%)
• Cercetarea Destinatia Anului 2026 va avea loc in Martie 2026 si va desemna un top al destinatiilor desemnate la etapa 2 “Selectie finalisti”, pentru fiecare categorie. Ultimul loc primeste 1 punct, penultimul 2 puncte etc. pana la primul loc.
• Topul se stabilește pe baza răspunsului la întrebarea "Luând în calcul tot ce știți sau ați auzit despre aceste destinații, care dintre ele s-a dezvoltat cel mai mult in ultimul an, meritând cel mai mult titlul „Destinația Anului 2026” la categoria ___?" Fiecare respondent va face o singură alegere, topul se face prin cumularea alegerilor respondentilor.

IV C: Punctaj acordat de Juriu (pondere 33%)
• Fiecare Jurat va vota doar una dintre Finalistele din fiecare Categorie, pe baza paginilor de evaluare ale Destinațiilor, luând în calcul următoarele criterii:
o Viziunea de dezvoltare exprimată de Destinație
o Dezvoltarea generală și turistică, evidențiată în infrastructură și investiții
o Calitatea parteneriatelor public-privat, evidențiată de Destinație
• Scorul se calculează astfel:
A white rectangular sign with black text

AI-generated content may be incorrect.

IV E: Punctajul total si stabilirea câștigătorilor:
• Punctajul se stabilește prin media ponderată a punctajelor acordate de Public Votant, Cercetarea Destinatia Anului și Juriu.
• Destinatia cu cel mai mare punctaj total este declarata Destinatia Anului in Categoria respectiva.
• In caz de egalitate se vor desemna mai multe destinații câștigătoare ale Categoriei.

IV F: Pentru categoria Cea mai bună promovare:
• Destinația câștigătoare se stabilește doar prin votul Juriului. În caz de egalitate se vor desemna mai multe câștigătoare ale Categoriei.
• Fiecare Jurat va vota doar una dintre Finaliste, pe baza videoclipului publicat de aceasta.
• Scorul se calculează astfel:
A white rectangular sign with black text

AI-generated content may be incorrect.
IV G: Pentru categoria Hotelul Anului:
• Câștigătorul se stabilește prin ponderarea 50/50 a scorului FIHR cu scorul travelminit.ro.

 


 

IV H: Categorii BONUS:
Organizatorii își rezervă dreptul de a acorda premii în categorii Bonus, incluzând dar fără a se limita la:
Marele Premiu Destinația Anului – Poate fi acordat de Prezidiul Juriului uneia dintre destinațiile cu cel mai mare punctaj în categoriile de regiuni și localități.
Destinația Anului din Republica Moldova – Poate fi acordat de Prezidiul Juriului uneia dintre destinațiile cu cel mai mare punctaj în categoriile Orașe care inspiră, Tărâmuri fermecate, Sate de poveste sau Stațiuni Balneo-climaterice din Republica Moldova.

IV. G: Votul publicului se considera valid daca este exprimat corect si complet pe site-ul www.destinatiaanului.ro:
- Este selectata o destinatie preferata in fiecare dintre categoriile unde voteaza publicul
- Este inregistrata o adresa de e-mail valida
- Sunt bifate toate bifele de acord
- Este validata adresa de e-mail prin accesarea link-ului primit pe e-mail.
Prin participarea la aceasta Campanie, fiecare persoana (denumita in continuare „Participantul” sau „Publicul Votant”) isi da acordul, in mod expres si neechivoc, cu privire la recepționarea din partea Organizatorilor pe perioada campaniei și cel puțin o perioadă de 12 luni după finalizarea concursului, de mesaje in legatura cu etapele proiectului Destinatia Anului și materiale despre destinatiile turistice din proiect si despre partenerii acestora, implicați în această campanie.

V. ANUNȚAREA CÂȘTIGĂTORILOR

• Toate premiile desemnate de Competitia Destinatia Anului 2026 vor fi anuntate public in cadrul Galei Destinatia Anului 2026, Mai 2026.

Art. 6. Distincțiile

NU se acorda premii materiale participantilor la alegerea Destinatiilor.
Se acorda doar distinctii simbolice:

Premii Categorii Principale:

- Destinatia Anului 2026 in Romania - Orașe care inspiră
- Destinatia Anului 2026 in Romania – Statiuni balneare si turistice
- Destinatia Anului 2026 in Romania - Tărâmuri fermecate
- Destinatia Anului 2026 in Romania – Sate de poveste
- Destinatia Anului 2026 in Romania - Joacă și Adrenalină
- Destinatia Anului 2026 in Romania – Sanctuare ale Istoriei
- Destinatia Anului 2026 in Romania – Tărâmuri ale Cunoașterii
- Destinatia Anului 2026 in Romania – Hotelul Anului
- Destinatia Anului 2026 in Romania – Cea mai bună promovare

Premii BONUS

- Marele Premiu Destinatia Anului 2026 in Romania
- Destinatia Anului 2026 din Republica Moldova
Organizatorul isi rezerva dreptul sa acorde si alte distinctii participantilor.


Art. 7 Drepturile și Obligațiile Destinațiilor Premiate

7.1 Drepturi

Destinatiile castigatoare au dreptul sa afiseze distinctia castigata in cadrul competitiei Destinatia Anului.
Organizatorul se obliga se promovese destinatiile castigatoare in orice categorie pe site-ul www.DestinatiaAnului.ro, paginile social media asociate, comunicate de presa.
Organizatorul isi rezerva dreptul sa promoveze destinatiile premiate in mediul online pe canalele proprii si prin parteneriate speciale.

7.2 Obligații

Destinatiile castigatoare se obliga sa afiseze distinctia castigata online si fizic timp de cel putin 12 luni (de exemplu, fara a se limita la: cover page Facebook, site-ul destinatiei, postari social media, bilboarduri la intrarea in destinatie, placute in locuri vizibile asociate cu destinatia etc).

Art. 8. Protecția datelor personale

Finalistii si Castigatorul, persoane juridice, prin participarea la aceasta Campanie, isi dau acordul implicit, in eventualitatea castigarii oricarei distinctii, ca vor participa la actiunile publicitare ale organizatorului: de promovare a acestei Campanii in orice modalitate, ulterioare sau simultane cu acordarea distinctiei, fara alte obligatii in sarcina organizatorului.
Participarea la Campania vizata de prezentul regulament implica acceptarea neconditionata, exclusiva si irevocabila a participantilor ca numele sa poata fi facut public in orice scop comercial, inclusiv publicitar de catre organizator si/sau subcontractanti ai acestuia fara nici un fel de pretentii din partea participantilor si castigatorilor.

Prin participarea la aceasta Campanie, fiecare persoana (denumita in continuare „Participantul” sau „Publicul Votant”) isi da acordul, in mod expres si neechivoc, cu privire la:

  • colectarea si folosirea de catre Organizatori a datelor cu caracter personal mentionate la Art. 5 de mai sus in vederea participarii la Campanie si a acordarii distinctiilor de Finalist si/sau Castigator. Aceste date cu caracter personal vor fi folosite in vederea acordarii distinctiilor mentionate mai sus.
  • stocarea datelor prevazute la Art. 5, pana la data de 31.12.2026 cat si folosirea lor in alte scopuri decat cele ce au fost anterior mentionate, respectiv: reclama, marketing si publicitate.
  • Organizatorii se obliga, de asemenea sa respecte prevederile privind protectia datelor personale colectate pe durata Campaniei, și anume Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor). Ca atare, Organizatorii se angajeaza sa pastreze confidentialitatea cu privire la datele personale ale participantilor si sa le utilizeze numai in scopurile stabilite prin Regulament si sa le transmita catre terti exclusiv sub obligatie de confidentialitate.
  • Organizatorii aduc la cunostinta participantilor ca au dreptul sa refuze in orice moment, in mod gratuit si fara nicio justificare, ca datele pe le-au furnizat in legatura cu participarea la Campanie sa fie prelucrate in scop de marketing direct de catre Organizatori sau sa fie dezvaluite unor terti intr-un asemenea scop. In toate celelalte cazuri, Inscrisii au dreptul sa se opuna prelucarii datelor cu caracter personal in orice moment, din motive intemeiate si legate de situatia personala.
  • Participantii au – in conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) și a Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 – urmatoarele drepturi:
  1. Dreptul de acces la datele cu caracter personal prelucrate: aveti dreptul de a obtine o confirmare ca se prelucreaza sau nu datele dumneavoastra cu caracter personal, si, in caz afirmativ, aveti acces la tipul de date cu caracter personal si la conditiile prelucrarii lor, prin formularea unei cereri in acest sens catre operator;

    b) Dreptul de a cere rectificarea sau stergerea datelor cu caracter personal: aveti posibilitatea sa solicitati, prin trimiterea unei cereri in acest sens catre operator, rectificarea datelor cu caracter personal care sunt inexacte, suplimentarea datelor cu caracter personale in situatia in care acestea sunt incomplete sau stergerea datelor dumneavoastra cu caracter personal in situatiile in care
    (i) datele cu caracter personal nu mai sunt necesare scopului lor initial (si nu exista un nou scop legal pentru prelucrare),
    (ii) baza legala a prelucrarii o reprezinta consimtamantul persoanei vizate, iar persoana vizata isi retrage consimtamantul, si nu exista niciun alt temei legal pentru prelucrare,
    (iii) persoana vizata isi exercita dreptul la opozitie si operatorul nu are motive in favoarea continuarii prelucrarii care prevaleaza,
    (iv) datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal, (v) stergerea este necesara pentru respectarea legislatiei UE sau din Romania, sau (vi) datele cu caracter personal au fost colectate in legatura cu oferirea de servicii ale societatii informationale oferite catre copii (daca este cazul), pentru care consimtamantul este guvernat de reguli speciale;

    c) Dreptul de a solicita restrictionarea prelucrarii: aveti dreptul sa obtineti restrictionarea prelucrarii in situatiile in care:
    (i) considerati ca se prelucreaza date cu caracter personal inexacte, pentru o perioada care ii permite operatorului sa verifice exectitatea datelor dumneavoastra cu caracter personal;
    (ii) prelucrarea este ilegala, dar nu doriti stergerea datelor dumneavoastra cu caracter personal, solicitand doar restrictionarea utilizarii lor;
    (iii) in situatia in care operatorul nu mai are nevoie de datele dumneavoastra cu caracter personal pentru prelucrarea lor in scopurile mentionate mai sus, dar dumneavoastra solicitati datele pentru constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta sau
    (iv) dumneavoastra v-ati opus prelucrarii, pentru intervalul de timp in care se verifica daca temeiurile legitime ale operatorului prevaleaza asupra drepturilor persoanei vizate;

    d) Dreptul de a va retrage consimtamantul pentru prelucrare, cand prelucrarea este bazata pe consimtamantul dumneavoastra, fara a afecta legalitatea prelucrarii efectuate pana la momentul retragerii consimtamantului;
    e) Dreptul de a va opune cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal din motive legate de situatia dumneavoastra particulara, atunci cand prelucrarea este intemeiata pe un interes legitim si sa va opuneti in orice moment la prelucrarea datelor cu caracter personal in scopuri de marketing direct, inclusiv crearii de profiluri;
    f) Dreptul de a nu fi obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrare automatizată, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice care privesc persoana vizata sau o afecteaza in mod similar intr-o masura semnificativa;
    g) Dreptul la portabilitatea datelor, si anume dreptul de a primi datele dumneavoastra cu caracter personal, pe care le-ati furnizat operatorului intr-un format structurat, utilizat in mod curent si care poate fi citit automat si dreptul de a transmite aceste date catre un alt operator, in situatia in care prelucrarea se face in baza consimtamantului dumneavoastra sau executarea unui contract si este efectuata prin mijloace automate;
    h) Dreptul de a depune o plangere in fata Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) si dreptul de a va adresa instantelor de judecata competente.
  • Organizatorii aduc la cunostinta participantilor ca, pentru exercitarea drepturilor mai sus mentionate, se pot adresa cu o cerere scrisa, datata si semnata, transmisa la punctul de lucru al Organizatorilor, avand urmatoarele date de contact: DESTINATIA ANULUI S.R.L., contact@destinatiaanuluil.ro

Art. 9. Capacitatea de exercitiu

In cazul in care unul sau mai multi castigatori ai distinctiilor este/ sunt persoane fara capacitate sau cu capacitate de exercitiu restransa, acesta/ acestia este/ sunt indreptatita/-i sa intre in posesia uneia dintre distinctiile acordate in Campanie cu asistarea reprezentantilor legali, acestia din urma avand obligatia de a semna o declaratie prin care Organizatorii sunt absolviti de orice raspundere decurgand din acordarea Distinctiei, precum si de plata oricaror daune sau pretentii de orice natura legate de Distinctia acordata.

Art. 10. Responsabilitate

Organizatorii nu isi va asuma nicio raspundere cu privire la pretentiile tertilor sau ale institutiilor asupra desfasurarii Campaniei.
Organizatorii nu isi asuma nicio raspundere cu privire la imposibilitatea Participantilor de a accesa site-ul
www.destinatiaanului.ro.
Organizatorii nu isi asuma nicio raspundere in cazul in care ii sunt comunicate informatii false sau eronate.
Organizatorii nu raspund pentru eventuale disfunctionalitati in derularea Campaniei ca urmare a actiunilor unor terti cum ar fi: distribuitori de energie electrica, operatori, proprietari sau administratori ai retelelor de telecomunicatii sau altii asemenea.

Art. 11. Litigii

In cazul unor litigii aparute intre Organizatori si Participantii la Campanie, acestea vor fi solutionate pe cale amiabila. Daca nu este posibila rezolvarea litigiilor pe cale amiabila, partile implicate in litigiu vor inainta litigiul spre solutionare instantelor competente in materie.

Art. 12. Observații

Participantii la Campania care face obiectul prezentului regulament, se obliga sa respecte prezentul intocmai regulament oficial. In cazul nerespectarii prezentului regulament, distinctia castigata nu se va acorda. Organizatorii Campaniei isi rezerva dreptul de a interveni in orice fel, in orice moment in derularea Campaniei, urmand ca aceste modificari sa faca obiectul unui act aditional la regulament si sa fie publicate pe site-ul www.destinatiaanului.ro. Regulamentul de desfasurare a Campaniei va fi publicat pe www.destinatiaanului.ro si este disponibil in mod gratuit oricarui solicitant.
Organizatorii nu sunt raspunzatori pentru felul in care participantii completeaza datele personale in comunicarile efectuate de catre acestia.

Pentru ducerea la buna indeplinire a obligatiilor Organizatorilor, acesta poate subcontracta servicii sau imputernici furnizori pentru derularea unor servicii sau formalitati.
Inscrierea la aceasta Campanie implica deopotriva, acordul Participantului privind toate regulile si conditiile Campaniei, asa cum au fost detaliate acestea in prezentul Regulament, cat si asumarea obligatiei de a le respecta, in mod irevocabil si neconditionat.

Echipa „DESTINAȚIA ANULUI 2026 ÎN ROMÂNIA”